Home » Columns » Column 12: Adverteren op Facebook.. wat je moet weten!

Column 12: Adverteren op Facebook.. wat je moet weten!

Wat je veel ziet is dat bedrijven die adverteren via Facebook, in hun boodschap, meteen iets van je willen hebben. Ik zou adviseren om niet direct met de deur in huis te vallen. Je kent de doelgroep nog niet en de doelgroep kent jou wellicht ook nog niet. Dit vooral omdat je met adverteren als doelstelling hebt om mensen te bereiken, die je nog niet hebt bereikt. Het is een slechte methode om direct allemaal dingen te verlangen van de persoon die je bericht uiteindelijk gaat zien. Dit zal dan waarschijnlijk ook niet werken. Je bereik zal dan misschien nog wel groot kunnen zijn, maar als je niet de juiste boodschap en tekst gebruikt, dan zullen de clicks en uiteindelijke actie tegen kunnen vallen.

Het is beter om eerst een relatie met je doelgroep op te bouwen, ook met je Facebook advertenties, zodat de doelgroep je goed leert kennen en weet wat jij hen te bieden hebt. Start dus allereerst met het opstellen van een plan. In dit plan moet je de verschillende berichten die je wilt gaan delen en uiteindelijk mee wilt adverteren op een rijtje gaan zetten. Probeer doelen te stellen en probeer dit in verschillende stappen te bereiken. Stel langlopende campagnes op, zodat je hiermee een optimale bereik realiseert. De doelgroep moet eerst kennismaken, dan geïnspireerd worden en uiteindelijk jouw bedrijf en product ontdekken. Gaandeweg zul je merken dat mensen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf en product zullen aanhaken en mensen die niet geïnteresseerd zijn afhaken. Dat laatste is niet erg. Je wilt uiteindelijk de groep overhouden die echt iets voor jouw bedrijf en product voelt. De kans op conversie zal bij deze doelgroep dan ook groter zijn. Als je dit hebt bereikt, dan is daar het moment om de doelgroep gericht met een boodschap te benaderen, waarbij de kans op actie groter zal zijn. Het gaat er dus om dat je de juiste mensen target en hen een relevante boodschap laat zien op het juiste moment.

 

Comments are closed.