Home » Columns » Column 2: Je product promoten? Hoe pak je het aan.. Marketing!

Column 2: Je product promoten? Hoe pak je het aan.. Marketing!

In deze tweede blog schrijf ik over het promoten van een nieuwe product.

Dit keer staan wij in de krant: Zwartewater Express.

Veel leesplezier!

agafdsdae

Je product promoten? Hoe pak je het aan.. Marketing!

Al een tijdje loop je te dubben om een nieuw product te introduceren. Je vraagt je af of mensen wel staan te wachten op dit product. Je hebt alle moed bij elkaar verzameld, alle twijfels uit de wereld geholpen en jezelf overtuigd dat jij dit moet doen en dat jij dit kan. Je hebt je medewerkers en collega’s verteld wat je ambities en plannen zijn. Ook zij zijn erg enthousiast over dit product en vinden dat dit een toevoeging zal zijn aan het assortiment. Je begint met het uitdenken van je plan, legt contacten met leveranciers en vraagt offertes op. Alles klopt, het ziet er allemaal goed uit. Als specialist in je vakgebied weet je zeker dat dit product van toegevoegde waarde zal zijn voor de doelgroep. Het kan niet meer misgaan.

En dan is daar het moment… Je hebt je product! En nu? Hoe zorg je ervoor dat jouw product verkocht wordt? Hoe komen mensen te weten dat je een nieuw product wilt introduceren? Weten mensen wel wie je bent? Wat je specialisme is? Waar en hoe ze jouw product kunnen verkrijgen? Waarom ze jouw product moeten kopen? Allemaal vragen die met jouw product en je marketing te maken hebben. Nu komt MARKETING dus aan de orde.

Een marketingplan kan jouw helpen bij het succesvol promoten en verkopen van je product. Allereerst moet je je doelgroep vaststellen. Met het vaststellen van je doelgroep bepaal je tot wie je boodschap gericht is en wat het profiel is van de ontvanger van de informatie. Een scherpe omlijning van de doelgroep vraagt om keuzes; dat is niet altijd makkelijk. Als je hebt bepaald wat jouw doelgroep is, moet je vervolgens uitzoeken waar deze doelgroep zich bevindt. Op basis hiervan maak je keuzes over welke communicatiekanalen je gaat inzetten om deze doelgroep te bereiken. Ook de manier hoe je het wilt communiceren en wat je wilt communiceren moet goed uitgedacht worden.

Jouw verhaal moet mensen overtuigen om jouw product te kopen!

Comments are closed.