Home » Blogs » Ook het gevoel dat je niets uit je social media haalt?

Ook het gevoel dat je niets uit je social media haalt?

17621764_1867808593491202_8069617787778100374_o

 

Vrijdag 26 mei 2017 | Fikret Akin | Brand4life

Je zet met je bedrijf social media in en deelt regelmatig verschillende soorten berichten gerelateerd aan je bedrijf. Je hebt ervoor gekozen om Facebook-, Twitter- en LinkedIn in te zetten, omdat je verwacht dat je doelgroep hierop te vinden is. Over Instagram twijfel je nog, maar hierover zou je ook later een beslissing kunnen nemen. Heb je later ook meteen weer nieuws om te delen en iets van je te laten horen. Voor elk social media die je gaat gebruiken, heb je je profielpagina’s herkenbaar en in lijn met elkaar ingesteld. Je kunt nu lekker aan de slag. Wat ga je doen? Je besteedt aandacht aan een actie die je die maand hebt. Vervolgens maak je een foto van een product en deelt deze in de hoop dat mensen het zien en bij je komen informeren. Ook vertel je mensen over een succes die je hebt geboekt de afgelopen week. Je probeert verschillende dingen. Op een gegeven moment vind je het steeds moeilijker om nieuwe dingen te bedenken. Je deelt steeds minder vaak op social media. Je mist creativiteit, wat moet je doen? Je bent ook zo druk met alles. Dan maar weer een actie opzetten denk je dan. Of nog maar weer eens een product onder de aandacht brengen. Op Facebook krijg je nog wel eens een like, maar op Twitter en LinkedIn is er weinig tot geen respons. Als er überhaupt al geliked en gereageerd wordt, dan merkt je dat het vooral dezelfde mensen zijn die dit doen. Moet je het nog wel doorzetten? Het kost je veel tijd en het feit dat je bewust bent dat je weer wat moet delen stoort in je systeem. Is dit het wel waard en wat levert het op?

Wat je moet weten is dat social media loont. Hou vol! Social media vergt veel geduld, doorzettingsvermogen en creativiteit. Continuïteit is essentieel voor het opbouwen van een online netwerk, maar ook om het vertrouwen te winnen van je doelgroep. Werk met een kalender, werk je berichten uit en zorg hiermee voor rust en structuur. Heb een plan en weet waarom je iets doet!

Advertentie Brand4life

Comments are closed.