Home » Blogs » Heb een website, vertel en laat het zien via social media.

Heb een website, vertel en laat het zien via social media.

Vrijdag 12 januari 2018 | Brand4life | Fikret Akin

Elk bedrijf heeft wel een website waarop haar bedrijfsinformatie staat beschreven. Een website met bijvoorbeeld een homepagina met een welkomsttekst, informatie over het bedrijf, het team, haar diensten, nieuwsberichten en contactgegevens. Mooie foto’s van de medewerkers, foto van het pand en van de geleverde producten en/of diensten. Alles om de bezoekers van de website een goed beeld te geven over het bedrijf.

Via de website hoopt een bedrijf in contact te komen met potentiële klanten. Tegenwoordig gaat steeds meer online, mensen zoeken naar informatie en producten of diensten via internet. Dat betekent dat ze op zoek gaan naar specifieke informatie, prijzen vergelijken, een gevoel proberen te krijgen met het bedrijf en uiteindelijk daarom ook verschillende websites te zien krijgen. Om klanten binnen te halen moet een bedrijfswebsite er dus goed uit zien, het juiste gevoel geven en de gezochte informatie beschikbaar hebben. Stel dat de potentiële klant eerst vier of vijf websites bekijkt, alvorens hij of zij contact opneemt met een bedrijf, betekend dit voor dit bedrijf dat het moet concurreren met de bezochte websites en bedrijven.

Daarnaast heeft een bedrijf ook bijvoorbeeld een Facebookpagina. Een bedrijf heeft een website, waarom dan nog een Facebookpagina hoor ik sommige ondernemers wel eens zeggen? Waarom een Facebookpagina? Goede vraag! Dat ga ik jullie nu uitleggen.

Een website, die heb je. Je logo staat er op, de teksten en foto’s zijn geplaatst. Zo af en toe pas je ook nog wel eens wat aan. Maar ondertussen gebeurd er tijdens het werk, in je bedrijf, in het team zoveel.. dit allemaal kun je niet a la minute op je website publiceren. Wellicht wil je het niet op je website publiceren.

Een website is een basis, je online winkel waar je mensen naar toe wilt krijgen, waarop je hen informeert over je producten en diensten. Zakelijk! Maar op een Facebookpagina, kun je nog meer en op een luchtige manier laten zien wat er binnen je bedrijf gebeurd. Hoe leuk je bedrijf is, wat voor gezellige mensen er bij je werken en aan welke gave activiteiten je deelneemt. Het is dynamisch. Laat ik eens een situatie schetsen. Als ik op zoek ben naar een bedrijf die mij kan helpen aan een product of dienst, ga ik verschillende bedrijven/website vergelijken. Uiteraard kijk ik ook nog op de Facebookpagina van dat bedrijf. Hier zie ik lachende mensen, mooie producten, acties/campagnes, foto’s van tevreden klanten, beurzen waarop het bedrijf staat, goede doelen die het bedrijf steunt, de samenwerkingen die het doet met andere bedrijven, etc. Wauw, dit geeft mij een goed gevoel. Wat een leuk bedrijf, en ik ga weer terug naar de website. Laat ik eens verder inlezen op de aangeboden producten en diensten. Ik heb een goed gevoel, laat ik maar eens bellen. Dit proces zie je vaker en vaker. Misschien is dit wel herkenbaar voor je? Daarom is en wordt Facebook/Social media steeds belangrijker. Als je je Facebook alleen maar gebruikt om acties hierop te zetten en alleen maar verkoop wil realiseren, dan gebruik je dit medium niet zoals je dit hoort te gebruiken.

Facebook is een belangrijk verlengstuk van een website. Haal hier je voordeel uit en gebruik Facebook zoals het hoort. ‘’Heb een website, vertel het en laat het zien via Facebook’’. De klanten zullen voor jou kiezen.

Comments are closed.