Beeld wordt steeds belangrijker in social media en die ontwikkeling lijkt voorlopig nog niet te stoppen. Visuele content is onmisbaar. Hier hebben social media platforms goed op ingespeeld. Je kunt visuele content op verschillende manieren delen. Elk platform heeft haar eigen functies en dat maakt het erg interessant. Er zijn veel leuke opties om jezelf, je product of je bedrijf via social media te presenteren. Maar hoe en wanneer schakel je deze social media het beste in en wat betekent dit voor de ontwikkeling van de marketing- of PR-campagnes van bedrijven? 

Foto’s, video’s en infographics zijn goede middelen om je verhaal kracht te geven. Het gebruikmaken van beeld grijpt de aandacht en blijft beter bij in het geheugen van de doelgroep ten opzichte van tekst. Om je te onderscheiden van andere ondernemingen is het goed om elk social media verschillend te benaderen. Bepaal voor elk kanaal die je gebruikt een eigen strategie en ga hier doelgericht mee aan de slag. Neem dit mee bij het opstellen van een social media strategie.

Zorg er voor dat je veel aantrekkelijke visuele content deelt. Dat kunnen bijvoorbeeld mooie productfoto’s, foto’s van blije klanten of beelden van een event zijn. Probeer te inspireren. Streef er naar dat je content zo sterk is dat je volgers, fans en doelgroep jouw berichten delen met hun eigen volgers. Als die volgers het weer delen met hun volgers ontstaat er een kans dat jouw berichten een groter bereik zullen krijgen en je onderneming online gaat groeien. Beeld, maar zeker ook video, wordt dus steeds belangrijker in de tools die communicatie en marketingprofessionals in moeten zetten.

Als ondernemer of beheerder van je social media krijg je ontzettend veel gereedschap om creatief te zijn en om nieuwe dingen uit te proberen. Een kans die elke ondernemer of marketeer met beide handen zou moeten aangrijpen.