Wist je dat je berichten kon inplannen via Facebook? Dit geldt voor bedrijven en personen die een zakelijk profiel hebben. Met een persoonlijk account is dit niet mogelijk. Wellicht heb je er wel eens over gehoord, maar weet je niet hoe je dit moet doen of waarom je dit zou moeten doen. Het is heel eenvoudig en erg handig. Als je berichten van te voren inplant, dan kan dat voor rust zorgen. Je hoeft niet live aanwezig te zijn om een Facebookbericht op een bepaald moment in de toekomst te plaatsen via je account. Wat ik vaak hoor, is dat ondernemers geen tijd hebben of het steeds vergeten om aandacht te besteden aan Facebook. Hen zou ik aanraden om berichten gewoon in te plannen. Je schrijft een bericht, kiest een passend plaatje of foto, geeft een datum en tijdstip aan en het staat klaar voor plaatsing.

Zet een moment van de week vast in je agenda om je Facebookberichten in te plannen. Dit zou je ook in het weekend kunnen doen, zodat het niet stoort met je overige werkzaamheden. Dit kunnen wekelijks twee, drie of vier berichten zijn. Dit hangt er van af hoe vaak je in een week berichten wilt delen. Wanneer je berichten van te voren voor één of twee weken inplant, hoef je verder niet meer na te denken over wat je moet delen in die weken. Stel dat er tussendoor een Facebook momentje komt, dan kun je dit alsnog met je publiek en fans delen. Let dan wel op dat je niet tegelijk een nieuw bericht deelt tezamen met een gepland bericht. Door berichten in te plannen en actief te zijn op je Facebook, zorg je er namelijk voor dat je aanwezig bent en vooral blijft. Ook al heb je op bepaalde dagen en in bepaalde weken geen tijd om na te denken over wat je wilt delen. Je Facebookpagina laat door berichten in te plannen regelmatig updates aan je fans zien en op deze manier blijven zij toch in contact met je merk of bedrijf. Heel veel succes gewenst met het inplannen van je Facebook berichten.

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.